U hebt een lidmaatschap van GCN via Golftotaal Hilversum. Bij dit lidmaatschap is GCN uw NGF-homeclub en verzorgt de officiële registratie van uw golfstatus en handicap. U krijgt daarvoor o.a. het oranje-blauwe NGF-pasje met daarop uw handicap en u bent WA verzekerd. Hieronder staan de meest gestelde vragen over het lidmaatschap.

Meest gestelde vragen over het lidmaatschap

  1. Wat is een NGF/Handicapregistratie?

Onder uw registratie worden uw gegevens en speelsterkte vastgelegd bij de Nederlandse Golf Federatie. Deze registratie is noodzakelijk voor de aanvraag van uw Baanpermissie, de registratie van uw examenresultaat, het onderhouden van uw Handicap en de jaarlijkse verstrekking van uw NGF-pas. Een geregistreerde speelsterkte is nodig om toegang te krijgen tot de meeste Nederlandse Golfbanen.

Om uw Handicap te kunnen halen en onderhouden is het noodzakelijk dat u bent aangesloten bij een organisatie die uw registratie voor u bij de NGF verzorgt.

  1. Is een registratie noodzakelijk?

Ja, een geldige NGF-registratie is op vrijwel alle Golfbanen in Nederland vereist om toegang te krijgen tot de Golfbaan. Als u wilt gaan spelen dan dient u over een registratie te beschikken waarin uw actuele speelsterkte is vastgelegd. Welke speelsterkte (Baanpermissie of Handicap) voldoende is om toegelaten te worden is afhankelijk van het individuele toelatingsbeleid van de betreffende Golfbaan.

  1. Wanneer ontvang ik een NGF-pas?

U ontvangt ieder jaar in februari/maart van GCN een nieuwe NGF-pas. Gedurende het jaar (bijvoorbeeld wanneer u uw Handicap verlaagt) wordt geen nieuwe pas verstrekt, behalve wanneer u voor het eerst een Handicap haalt. In dat geval ontvangt u een Handicapbewijs. Uw actuele speelsterkte is op ieder moment door elke Golfbaan opvraagbaar via de centrale database van de Nederlandse Golf Federatie aan de hand van uw NGF-nummer.

  1. Wat is de geldigheid van mijn NGF-pas?

De periode van registratie is een kalanderjaar. Op uw NGF-pas straat het jaartal vermeld waarin deze geldig is. Omdat de nieuwe NGF-passen in het eerste kwartaal worden verzonden, zal uw pas conform NGF richtlijnen door Golfbanen worden geaccepteerd tot 1 maart van het volgende jaar.

  1. Kan ik mij ook rechtstreeks bij de NGF registreren?

Nee, het is sinds 1 april 2013 niet meer mogelijk om contribuant te worden van de Stichting Golfsport. De bevoegdheid tot het registreren van Handicaps volgens het EGA Handicapsysteem is door NGF gedelegeerd aan de aangesloten verenigingen. GCN is aangesloten bij de NGF en fungeert als uw zogenoemde ‘Homeclub’

  1. Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?

Indien uw gegevens niet meer juist zijn kun u uw gegevens wijzigen door in te loggen. Wijzigingen kunt u ook per e-mail aan ons doorgeven. Uw NGF-pas wordt verstuurd naar uw bij ons bekende adres, uw voorletters en achternaam worden op uw pas vermeld.

  1. Hoe kan ik nieuwe inloggegevens aanvragen?

Als u uw inloggegevens kwijt bent dan kunt u een nieuw wachtwoord aanvragen door de functie ‘wachtwoord vergeten’ te gebruiken bij het inlogscherm. Uit privacy overwegingen slaan wij geen wachtwoorden op, wij kunnen u deze dan ook niet verstrekken.

  1. Hoe kan ik opzeggen?

Als u uw registratie wilt beëindigen dan moet u dat voor 1 december bij ons aangeven zodat wij uw opzeggingen tijdig kunnen verwerken voor het nieuwe seizoen. Meer informatie over hoe u kunt opzeggen, vindt u in de algemene voorwaarden.